tag:blogger.com,1999:blog-2294472330272324984.post9139514522508711638..comments2009-09-15T00:37:29.638-07:00Comments on Mischa L Thomas - I Want to Play a Game: Vilken vinkel påverkar dig?Mischahttp://www.blogger.com/profile/18346617355686815694noreply@blogger.comBlogger6125tag:blogger.com,1999:blog-2294472330272324984.post-44552829704228952222008-10-02T03:57:00.000-07:002008-10-02T03:57:00.000-07:00Har du testa "Clive Barkers Undying" ?. Det kan ve...Har du testa "Clive Barkers Undying" ?. Det kan verkar komma nära vad du pratar om. Intressant och läsvärt.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2294472330272324984.post-90922689597515666482008-10-01T08:08:00.000-07:002008-10-01T08:08:00.000-07:00Tjena Arvid, Jag diggar Eternal Darkness skarpt, s...Tjena Arvid, <BR/><BR/>Jag diggar Eternal Darkness skarpt, speciellt hur det blandar in teven och annat, och just att det vänder sig till mig som spelare direkt för att jävlas gjorde en hel del. Men för mig är det just third-person som skalar av mycket av känslan (hela spelet var väl third-person om jag minns rätt). <BR/><BR/>Även om spelet lurar mig till att trycka på fjärren, resa mig upp och kolla att alla sladdar sitter i som de ska så suger det inte in mig helt. Det får mig att agera till viss del IRL rent fysiskt, men eftersom gränsen mellan spel och verklighet alltid är tydlig så är det viktigt att spelet i sig genom perspektiv och rent gameplay (och inte trick) skrämmer skiten ur mig rakt av. <BR/><BR/>Men Eternal Darkness är ett riktigt grymt och stundom läskigt spel som höll mig fast ett bra tag i spelfåtöljen. Har till och med dragit inspiration från det för att forma vissa element i mitt eget rollspel.Mischahttps://www.blogger.com/profile/18346617355686815694noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2294472330272324984.post-8682370720309274612008-10-01T07:24:00.000-07:002008-10-01T07:24:00.000-07:00Testa Eternal darknesss till game cube, sen kan vi...Testa Eternal darknesss till game cube, sen kan vi snacka. Det är lite av vad du eftersöker. Vanliga spel sätter din avatar/karraktär, i en obehaglig situation och det obekvämma kommer av att leva sig in i dennes situation. Eternal darkness fuckar med dig som spelare direkt. Vrider på bilden så att du sitter och lutar på huvudet, ger dig en massa ammunition och sen tar ifrån dig den när det kommer en hord med fiender, fejkar felmeddelanden om att spelet inte funkar. <BR/><BR/>Grymt otäckt spel.Arvid Brobeckhttps://www.blogger.com/profile/08367688155218535082noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2294472330272324984.post-76455882810765186152008-09-30T11:58:00.000-07:002008-09-30T11:58:00.000-07:00Jag har testat F.E.A.R, men det är i grunden ett F...Jag har testat F.E.A.R, men det är i grunden ett FPS. Dock ett skrämmande och bra sådant. Har inte kommit långt dock (mmm, datorhaveri) men ska snart ta mig an det igen.<BR/><BR/>Och Kim, kul att du satte fingret på vad jag ville ha sagt. Jag svamlar ibland :PMischahttps://www.blogger.com/profile/18346617355686815694noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2294472330272324984.post-34523460365602719462008-09-30T11:36:00.000-07:002008-09-30T11:36:00.000-07:00För det första så har jag aldrig träffat någon som...För det första så har jag aldrig träffat någon som är så insatt i skräck som dig Mischa, dock är det väldigt intressant att diskutera skräck och spel med dig eftersom du är lite mer insatt i det än mig. <BR/>Förstår precis vad du menar med Mirrors Edge i ett skräck teama, skulle inte bara ta spelet till en helt ny nivå utan även sätta en ordentlig press på spelaren att ha koll på omgivningen samtidigt som man troligen alltid skulle få känslan att vara jagad av något. <BR/><BR/>HELT UNDERBART SKRIVET!!Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2294472330272324984.post-48087430617237402482008-09-30T11:32:00.000-07:002008-09-30T11:32:00.000-07:00Dark Corners of The Earth är ett bra spel. Har du ...Dark Corners of The Earth är ett bra spel. Har du spelat F.E.A.R?trollfanhttps://www.blogger.com/profile/16032497409967131382noreply@blogger.com